wijn bij duitse Aldi
Henk
2003-12-30 19:35:51 UTC
Toevallig was ik vandaag in Duitsland en zag bij Aldi (sic) de
wijnaanbiedingen van volkgende week:
Amarone de Valpolicello 2000 : 11,99
Brunello de Montalcino 1998 16,99
Verder iun de winkel een 4me grand cru classe Margaux voor 16 euro.
Wat vinden jullie van dit soort aanbiedingen? Zijn toch geen slechte
prijzen. Wellicht wijn te jong?
Henk
S.J. Stegeman
2003-12-30 21:27:07 UTC
Henk,
Post by Henk
[...]
Om hier een uitspraak over te kunnen doen is het noodzakelijk om de namen
van de producenten te weten. En uit welk jaar was die Margaux?
Hopelijk heb je dit kunnen onthouden.

Groet,

Jeroen

***USQUE AD MORTEM BIBENDUM***
Henk
2003-12-30 21:35:23 UTC
Hallo
Het jaartal van de Margaux weet ik niet, maar het was wel vrij jong. De
producenten van de Italianen weet ik niet.
Ik denk dat deze wijnen allemaal nog lang moeten rusten en de vraag is dus
of ze dit soort prijzen waard zijn.
Post by S.J. Stegeman
Henk,
***USQUE AD MORTEM BIBENDUM***
Thijs Bonger
2003-12-31 06:44:40 UTC
Post by S.J. Stegeman
Henk,
Post by Henk
[...]
Dat is nou juist het probleem, je kan pas zeggen of deze Brunello en
Amarone hun prijs waard zijn als je weet van welke producent ze komen.
Met name Brunello is in de wijnhandel een toverwoord, waar veel
handelaren met twijfelachtige kwaliteitsnormen graag en driftig
gebruik van maken.

groeten van Thijs
Henk
groeten van Thijs
Jenny
2003-12-31 13:15:03 UTC
Verder iun de winkel een 4me grand cru classe Margaux voor 16 euro.
Henk
4e cru Classé heeft maar 3 Margaux, dat scheelt
Misschien herken je één van deze namen

Pouget, Prieuré-Lichine; Marquis de Terme

Uit mijn hoofd stond de Marquis in de vorige Makro folder
Heb nog geprobeerd die terug te vinden zo maar om te kijken wat die daar
moest kosten, maar helaas, dat is me niet gelukt

Jenny

Bonum Vinum Laetificat Cor!!!
Robert Hilbrands
2003-12-31 13:24:15 UTC
De Marquis 2000 nog gekocht tijdens AH's wijnmarkt (oktober) voor 15 euro
plus een boel airmiles. De 1999 was zelfs 10 euro plus dezelfde hoeveelheid
airmiles. Maar ja, daar hebben we nu niets meer aan. Airmiles sparen voor
volgend jaar dan maar weer...

Proost op het einde van het jaar!

RobertH
S.J. Stegeman
2003-12-31 19:38:57 UTC
Robert,
Post by Robert Hilbrands
[...]
"Mijn" Appie heeft nog flessen Marquis 2000 staan. Ook staat er nog Lagrange
2000, Rauzan-Gassies 2000 en nog wat andere wijnen. En ze kosten nu nog geen
20 euro. Er zit nl. een -35% sticker op. En misschienn kan je er ook nog wel
Airmiles op inleveren...
Jammer genoeg had ik al wat flessen gehaald en zit het rek nog voldoende
vol.
Post by Robert Hilbrands
Proost op het einde van het jaar!
Voor jou, en de rest van de NG, hetzelfde!

Groet,

Jeroen

***USQUE AD MORTEM BIBENDUM***
Peter v B
2004-01-01 10:04:17 UTC
Post by S.J. Stegeman
Robert,
Post by Robert Hilbrands
[...]
Het fenomeen Airmiles is ook een vorm van geld.
vr gr Peter
J. J. Lodder
2004-01-01 09:59:12 UTC
Post by Robert Hilbrands
[...]
Airmiles zijn ook gewoon geld, op een komma na.

Je kan beter de echte prijs na omrekening van de airmalies opgeven,
voor de duidelijkhied,

Jan
Jenny
2004-01-06 12:12:31 UTC
Post by Henk
Wat vinden jullie van dit soort aanbiedingen? Zijn toch geen slechte
prijzen. Wellicht wijn te jong?
Henk
kwam toevallig de oude makro folder tegen en daar stond de Marquis de Terme
2001 in voor 21,37 euro, per fles incl. BTW, afname 6 flessen.
Dan lijkt me, als het om dezelfde wijn gat, jouw aanbieding goedkoop

jenny

Bonum Vinum Laetificat Cor!!!